Frågor och svar
Här finns några vanliga frågor och svar kring medlemskap. Är det något annat du undrar över, välkommen att kontakta oss.
Kan jag dela upp betalningen av mitt medlemskap?
Vi har två alternativ att erbjuda.
1. Klubben erbjuder autogiro, där du har möjlighet att dela upp betalningen genom en fördelning på upp till 10 lika delar med tillägg av en årlig administrationsavgift på 25 kr/månad läs mer här.
2. MoreGolf MasterCard i samarbete med Svenska Golfförbundet erbjuder en möjlighet att delbetala din eller familjens årsavgift till golfklubben. Läs mer här.
Friskvårdsbidrag
Golf är fullt ut avdragsgill som friskvårdsförmån för arbetsgivare, som därmed kan erbjuda friskvårdsbidrag för golf till sina anställda. Det maximala avdragsbeloppet är 5 000 kronor per år. Friskvårdsintyg går att skriva ut på Min Golf (om fakturan är betald på Min Golf) eller så kan du kontakta klubben så hjälper vi dig med intyget.
Kom ihåg att även t ex laddningskvitto för rangebollar, köp av golflektioner och greenfee (även Pay´n´play) kan användas för skattefritt friskvårdsavdrag. Läs mer här.
Vad händer om jag blir sjuk/skadad under säsongen efter jag betalat avgifterna?
Klubben har en årsavgiftsförsäkring hos Svenska Golfförbundet/Folksam där ersättning lämnas för den del av årsavgiften som medlem inte kan utnyttja på grund av plötslig och oväntad olycksfallsskada. En olycksfallsskada är en kroppsskada som du drabbats av genom en oförutsedd plötslig yttre händelse. Skadan ska inträffa efter det att årsavgiften är inbetald till golfklubben. Försäkringen ersätter månadsvis ej utnyttjad årsavgift. Försäkringen har 30 dagar karens och högsta ersättning är 8 500 kronor per skada och år. Blankett för ansökan som ska fyllas i av både medlem och klubben finns att laddas ner här.
Vad händer om olyckan är framme?
Klubben är försäkrad genom Svenska Golfförbundet och Folksam, läs mer om innehållet här.
Hur gör jag för att byta medlemskapsform, från t.ex. passiv till fullvärdig?
Meddela kansliet så ändrar vi uppgifterna i Golfens IT-system, och rättar till avgiftsunderlaget.
Kan jag betala mitt medlemskap eller faktura med kort i receptionen?
Ja det går bra att betala i receptionen.
Hur betalar jag via Min Golf?
Klicka här för att se en film om hur betalning fungerar.
Hur betalar jag från utlandet?
Vid betalning utomlands behövs följande uppgifter
IBAN: SE91 8000 0818 7700 4181 7941
BIC SWEDSESS
Övriga frågor
Har du någon annan fråga mejla gärna oss på info@rattviksgk.se så ska vi göra vårt bästa att svara.