Inbjudan till Extra Årsmöte

Publicerat: 2024-09-26 13:55 - Skrivet av Magnus Eriksson

Styrelsen för Rättviks Golfklubb kallar härmed till ett extra årsmöte den 19 november kl. 18.00.

Kära medlemmar,

Styrelsen för Rättviks Golfklubb kallar härmed till ett extra årsmöte.

Datum: 19 november 2024
Tid: 18.00
Plats: Konferenslokalen, Rättviks Golfklubb

Syftet med det extra årsmötet är att behandla följande punkt:

1. Uppdatering av klubbens stadgar.

Den nya versionen av stadgarna baseras på Svenska Golfförbundets mallstadgar, version 2, för "Golfklubb med driftsaktiebolag (GolfAB) i koncernförhållande – där klubben är majoritetsägare i GolfAB", och har anpassats för Rättviks Golfklubb.

Styrelsen föreslår även en förändring i årsmötesstrukturen. Vi föreslår att införa ett delat årsmöte, där:

• Höstmötet behandlar avgifter, verksamhetsplan och ekonomisk plan.

• Vårmötet behandlar övriga ordinarie punkter som ingår i årsmötet.

Styrelsens förslag till nya stadgar finns tillgängligt på klubbens hemsida under fliken ”Klubben/Medlemssida” via knappen ”FÖRSLAG TILL UPPDATERING AV STADGAR”. Logga in med dina vanliga inloggningsuppgifter som du använder till ”Min Golf”, det vill säga ditt golf-ID och lösenord.
Övriga handlingar kommer att finnas tillgängliga senast en (1) vecka före mötet på samma medlemssida, via knappen ”HANDLINGAR, PROTOKOLL MM” samt på plats under mötet.

Vi hoppas att så många medlemmar som möjligt kan närvara. Obs! Obligatorisk anmälan till det extra årsmötet. Anmälan görs via ”Min Golf”, senast 14 november 2024.

Har du frågor eller synpunkter inför mötet? Kontakta oss gärna via e-post på info@rattviksgk.se eller per telefon på 0248-510 30.

Varmt välkomna!

Med vänlig hälsning,
Rättviks Golfklubb

Föredragningslista

1. Fastställande av röstlängd för mötet.

2. Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt.

3. Fastställande av föredragningslista.

4. Val av ordförande och sekreterare för mötet.

5. Val av två protokolljusterare, tillika rösträknare, som jämte ordföranden skall justera mötesprotokollet.

6. Behandling av styrelsens förslag om uppdatering av klubbens stadgar.

7. (a) Fastställande av medlemsavgifter och övriga avgifter i Golfklubben för det kommande verksamhetsåret.
    (b) Fastställande av spelavgifter och övriga avgifter i GolfAB för det kommande verksamhetsåret.

8. Fastställande av verksamhetsplan samt behandling av ekonomiskt plan för det kommande verksamhets- och räkenskapsåret i Golfkoncernen.

9. Övriga frågor, information, frågestund och allmän diskussion.

10. Mötet avslutas