Inbjudan att spela Pro Am Siljan Open

Publicerat: 2024-06-28 13:29 - Skrivet av Magnus Eriksson

Nu har ni som medlemmar möjlighet att vara med på vår Pro- Am, en möjlighet att få spela med en av våra duktiga spelare i klubben och samtidigt stötta junior och elitverksamheten.

Siljan Open 2024 – klubbens flaggskepp

Det har återigen blivit dags för ett av RäGKs större arrangemang för året – Siljan Open med tillhörande Pro-Am. Siljan Open spelas den 12 – 14 augusti och Pro-Am söndagen den 11 augusti. Nu har ni som medlemmar möjlighet att vara med på vår Pro-Am, en möjlighet att få spela med en av våra duktiga spelare i klubben och samtidigt stötta junior och elitverksamheten.

Siljan Open betyder mycket för klubben, den är som en årlig examen för banarbetarna som klipper, trimmar och putsar på vår bana så att den ska vara i sin bästa skrud när tävlingen blir av. På så sätt höjs finishen på banan under en längre period, både före, under och efter tävlingen vilket gynnar oss alla. Siljan Open har även stor betydelse för våra elitspelare och även våra yngre spelare som ser upp till och lär av de allra duktigaste spelarna som spelar tävlingen.

Vi vill ge dig som medlem möjligheten att få spela banan när den är som allra bäst och samtidigt vara med på en rolig dag tillsammans med klubbens bästa spelare. För dig som medlem i RäGK kostar Pro-Am 495kr/person. Då ingår lunch och tävlingsavgift samt att du också stöttar våra juniorer och elitspelare. Ni kan anmäla er antingen som ett lag om 3 personer eller enskilt.

Anmäl er redan nu, vi har bara ett begränsat antal platser, först till kvarn som gäller.

Anmälan på ”Min Golf” – ”Pro Am Siljan Open” eller till info@rattviksgk.se.

Christian Borgström
Junior- och elitkommittén