WINTER-TOUR 24 - 25 FÖR +55 SEKTIONEN

INBJUDAN TILL RÄTTVIK GK’S CHAMPIONS WINTER-TOUR 24 - 25 FÖR +55 SEKTIONEN

INBJUDAN TILL RÄTTVIK GK’S CHAMPIONS

WINTER-TOUR 24 - 25 FÖR +55 SEKTIONEN

Golfvänner! Ute färgas löven in i allt fler och skönare färger. På golfbanan får vi ta på oss fleece-tröjor, mössor och allehanda värmande saker. Våra Spanien- och Portugal-övervintrande vänner har snart packat sina väskor och beställt enkelbiljetter till solen. Andra har bokat kortare resor med ToR biljetter. Vi som är kvar har något större som väntar:

Vår årliga Champions Winter-Tour i vår mysiga studio

Vi kan vara hemma och leva som vanligt. Vi slipper dra tunga golfväskor på oändligt långa flygplatser, vi slipper Jet-lag och åderbråcksstrumpor. Varje vecka kan vi koka kaffe till termosen och breda våra mackor. Sen tar vi bilen till studion och umgås med vänner. Ibland spelar vi i Spanien, nästa vecka i Syd-Afrika eller i Kalifornien. Någon gång kan vi upptäcka nya, härliga banor i vårt eget land.

Denna vinter kommer det att finnas plats för 24 spelare, och vi spelar i trebollar. Fm 9-12 måndag till fredag, och em 12.30 - 15.30 tisdag, onsdag och torsdag. Även i vinter spelar vi med Tracman-hcp. Det innebär att vi de två första tillfällena spelar in oss på Tracman och erhåller ett hcp. Med detta kan du även spela med släkt och vänner på andra ställen. Vi kan oxå följa omgångarna på ett Leaderbord. Om allt går bra, skulle det även gå att tävla mot andra klubbar som har samma system.

Magnus tar för vinteravgift 2800:- (går att delbetala) och du som anmäler dig betalar en summa av 250:- till mig. Denna kommer jag sen att fördela till tre pristagare varje omgång om 4 veckor + totalresultat. Uppgifter kommer när du anmält dig. I år måste vi ta tag i spelet för att slå den obestridlige vintermästaren Lennart Broqvist, som nu vunnit tre år i rad.

Du anmäler dig till spel i “Min Golf”, med namn, Golf-ID, tel.nr och e-postadress. Sök på hemmaklubb och tävlingar under november. Platserna tillsätts i anmälningsordning, varefter man hamnar på en reserv-/ väntelista. Sista datum för anmälan är den 7 november och i början av v 46 postar jag ut spelschema för 4 veckor. Om du har frågor -
e-posta helst till nedanstående adress.

Vi kommer även att ha en grupp på Facebook för information, delande och kanske lite bilder. Du bör alltså gå med i Fb, eller ha någon anhörig som kan vara dig behjälplig med detta.

Varmt välkomna till vintersäsongen – Lycka till!

Janne Engqvist

Tour-director för Champion Winter-Tour.                    hedsasen@telia.com          +46705257218