Klubbordförande satte alla på plats

Publicerat: 2024-07-26 09:26 - Skrivet av Hans Bloom

Säsongens tredje deltävling av Torsdagsmästaren bjöd på fina resultat och en överlägsen vinnare. Klubbordförande Philip Hagberg vann på 64 slag netto.

Tävlingen lockade 38 deltagare och spelades i varierande väder och på blött underlag.
Det bjöds både moln, regn och solsken och stundtals mullrade åskan vilket skapade viss oro för att ett blixtoväder skulle dra in över spelfältet.
Dessbättre höll det sig i fjärran.
Det bjöds trots allt på blixtrande spel av många.
En kvartett spelade bättre än sin spelhandicap och den som blixtrade allra mest var klubbordförande Philip "Kicko" Hagberg.
Han sköt 77 slag brutto och landade därmed på finfina 64 slag netto.
- Fast jag gjorde ingen birdie och hade en trippelbogey på hål 9 (par 3), berättade han vid prisutdelningen.
Philips segermarginal blev hela tre slag till tvåan Kenneth Sjöblom, som i sin tur var ett slag bättre än Arne Ohlson.
Två deltävlingar av årets Torsdagsmästaren återstår.

Resultat slagspel, torsdag 25 juli: 1) Philip Hagberg, 64 slag, 2) Kenneth Sjöblom, 67, 3) Arne Ohlson, 68, 4) Sivert Stenman, 69, Leif S Lundin, 70, 6) Hans Bloom, 71.

På bilden ses pristagarna i tredje deltävlingen av Torsdagsmästaren 2024, fr v Arne Ohlson, Kenneth Sjöblom, Hans Bloom, Philip Hagberg, Sivert Stenman och Leif S Lundin.