Klubbmästare Åke Mårs vann igen

Publicerat: 2024-08-27 22:01 - Skrivet av Hans Bloom

Åke Mårs blev nyligen klubbmästare i H70-klassen i Rättviks GK. Tisdag 27 augusti vann han 55+ sektionens poängbogey med två poängs marginal till tvåan Arne Ohlson.

41 deltagare, varav hela nio kvinnor, kom till start och 40 fullföljde i det fina vädret.
Åke Mårs var med i toppen redan efter nio hål och var den som lyckades hålla ihop spelet bäst under de avslutande nio hålen.
Han tog därmed sin andra säsongsseger i tisdags- och torsdagstävlingarna
De sex pristagarna i tisdagens tävling sköt minst 36 poäng och fyra av dem landade på 37 poäng varför spelhandicapen avgjorde deras inbördes ordning.

Resultat poängbogey tisdag 27 augusti: 1) Åke Mårs, 39 poäng, 2) Arne Ohlson, 37, 3) Hans Ollas, 37, 4) Agneta Hansols, 37, 5) Leif S Lundin, 37, 6) Åke Rosengren 36.

På bilden ses de sex pristagarna, fr v Hans Ollas, Agneta Hansols, Åke Mårs, Arne Ohlson, Åke Rosengren och Leif S Lundin.