Få klubbor behövs för att spela bra golf

Publicerat: 2024-10-01 19:17 - Skrivet av Hans Bloom

Det ibehövs inte många klubbor för att spela bra golf. En sextett spelade på eller bättre än spelhandicapen i 55+ sektionens tävling "tre klubbor + putter". och Lasse Hindriks vann på 39 poäng.

Tävlingen tisdag 1 oktober lockade 26 deltagare, varav sju kvinnor.
P g a risk för frost var första start framflyttad till kl 10.15.
Natten hade dock varit frostfri och alla fick uppleva en golfdag i strålande höstväder.
Deltagarna hade förstås valt ut de tre klubbor de känner sig "hemma" med och av resultaten att döma gjorde flertalet bra val.
Hela 16 deltagare klarade nämligen 30 poängsgränsen och det sköts även några birdies.
Lasse Hindriks, med spelhandicap 21, hålade ut på alla hål och sköt 88 slag brutto när han fick ihop 39 poäng.
Tvåan Lennart "Lelle" Karlsson hålade också ut på alla hål och var hade bästa bruttoresultat, 76 slag, och landade på 38 poäng.
Noteras bör att resultaten inte fick någon inverkan på deltagarnas spelhandicap.

Resultat poängbogey 1 oktober: 1) Lars Hindriks, 39 poäng, 2) Lennart Karlsson, 38, 3) Åke Angantyr, 38, 4) Evy Johansson, 37, 5) Ewa Karles, 37.

På bilden ovan ses flertalet deltagare i tävlingen "Tre klubbor + putter".

FOTO: ULF RORY HAAK