Dimmig start av höst-scramble och trevlig avslutning

Publicerat: 2024-10-03 18:24 - Skrivet av Hans Bloom

36 golfspelare gick in i dimman i årets höst-scramble. Dimman låg nämligen tät över golfbanan vid start. Men när den lättat blev det en fin dag, som avslutades med lunch och flera prisutdelningar.

Årets höst-scramble hade flyttats fram en vecka i tid på grund av väntad stundande älgjakt.
Tävlingsledningen hade fördelat deltagarna i tolv lag med tre spelare i vardera.
Starten gick samtidigt för alla ungefär kl 09.15 på tolv olika hål och då rådde som nämnts tät dimma.
Det blev aningen chansartat eftersom sikten var begränsad men likafullt var det flera lag som startade bra och sköt flera birdies.
Efter fyra-fem spelade hål lättade dock dimman och solen tittade fram.

När sektionsordförande Ulf Rory Haak presenterade resultaten efter den fina lunchen tillagad hos Krickans och inmundigad i Backlunds i Vikarban visade det sig att endast ett lag skjutit under banans par 70.
Det var trion Tage Blixt, Lars Grapenson och Jan Johansson.
"Grapen" framhöll i segertalet att de gladdes åt vinsten och tackade samtidigt övriga för att de spelat sämre.
Innan övriga prisutdelningar tog vid förmanade Ulf Rory Haak deltagarna i sektionens tävlingar att bli bättre på att notera resultat på anslagstavlan vid banan och han efterlyste också bättre disciplin bland deltagarna i matchspelet genom att spela klar matcherna i tid.

Därefter följde prisutdelningar för flera av säsongens tävlingsmoment i 55+ sektionens regi. Här följer resultat i olika kategorier.
Birdieligan damer: Eva Hindriks, 2 st.
Birdieligan + 20 hcp: Ulf Rory Haak, 17 st.
Birdieligan -20 hcp: Lasse Larsson, 22 st.
Matchspel singel: Leif S Lundin besegarde Ulf Rory Haak i finalen
Matchspel lag: Hans Bolmstam och Lasse Larsson vann.
Månadens stjärna september: Leif S Lundin.
Eclectic gällande totalpoäng per hål under säsongen: 1) Johnny Eriksson, 2) Lasse Larsson, 3) Lars Grapenson.
Torsdagsmästare: Hans Bloom.

Ulf Rory Haak talar om vad som gäller  under tävlingsdagen

Ulf Rory Haak talar om vad som gäller under tävlingsdagen

Vinnare i årets höst-scramble. Fr v Jan Johansson, Lars Grapenson, tävlingsledare Ulf Rory Haak och Tage Blixt.

Eva Hindriks

Leif S Lundin, septemberstjärna som även vann matchspel singel.

Lasse Larsson, birdiemästare och lagspelsvinnare.

Johnny Eriksson, vinnare av säsongens Eclectic.