Rättviks Golfbana – en klassiker i Dalarna!

Välkommen till vår trevliga park- och skogsbana, belägen i ”hjärtat” av Dalarna. Vi erbjuder variationsrik golf, boende i egen stugby samt mat och dryck i klubbens restaurang.

Banan har en stark förankring i Dalarna och räknas som en av de bättre. Den kan vid en första anblick verka enkel och kort, men låt er inte luras av det, för den är både knepig och utmanande. Att hålens par ständigt växlar gör banan varierande och intressant.

Vår restaurang är öppen varje dag under golfsäsongen maj till september och där serveras lunch och alá carte. Restaurangen kan även bokas för konferens eller fest. Det finns även en kiosk vid 9-ans tee med ett lättare sortiment, den är öppen 07.00-21.30 hela säsongen.

Vår Pro Magnus Ahlgren är fullvärdig PGA medlem. Han har en välsorterad golfshop och ansvarar för driving rangen samt ger lektioner och leder kursverksamheten i klubben. Han ansvarar även för golfstudion där man kan slå bollar även vintertid och dessutom göra Custom Fitting när det gäller utprovning av klubbor. Vår Pro finns till för Dig och Din Golf.

Vi önskar Dig en trevlig golfdag!

Greenfee