Bokningsregler

Vem kan spela på Rättviks golfbana?
Du som är medlem i Rättviks GK eller annan klubb ansluten till Svenska Golfförbundet och har erlagt erforderliga avgifter enligt gällande regler. Går även att spela Pay & Play, bokning måste göras via telefon.
Ring 0248-510 30.

Vad gäller handicap så har vi ingen maxhcp för bollarna, 54 accepteras.

Tidsbokning gäller alla veckans dagar mellan kl. 07.00-21.00. Bokning kan göras via vår hemsidan, golf.se eller reception. Medlem/gäst kan ha två tider inbokade samtidigt.  En tid måste ha utnyttjats eller avbokats innan nästa tid kan bokas.

Välkommen att spela på Rättviks Golfklubb!
___________________________________________________________________________

Greenfee
Klicka här för greenfeeavgifter

Golfvagn
Trehjulingar finns att hyra

Golfbil
10 st golfbilarna är tillgängliga för alla golfspelare. Intyg är ej nödvändigt men föraren måste ha giltigt körkort (behörighet B). Alkohol i samband med körning är absolut förbjudet. Vid blöt bana uthyres golfbil endast till de med läkarintyg.

Vid dåligt väder
Vid extrema väderförhållanden då banan förklaras ospelbar (exempelvis av blixt och åska som pågår över 1 timme), av Banchefen, delas greenfeekupong ut för det spel som ej kunnat fullföljas.
Greenfeekupongen kan ej lösas ut mot kontanter.

Greenfeecheckar
Godkända checkar är SGF-greenfeecheckar, Svenska Golfkuponger, MoreGolf och Golfpresentkortet samt rabatterad greenfee med Golfhäftet

Frikort
Rättviks Golfklubb kommer att tillämpa följande policy för spelare som innehar introduktionskort från GAF, Svenska PGA, SGF (Grått, Blått och Gult) och DGF.
1, Får endast användas i utbildningssyfte
2, Varje spelare ska kontakta kulbben senast dagen innan spel.

Greenfeebiljetter
Endast biljetter med stämpel ”up to date”.

Övrigt
Incheckning senast 15 minuter före start. Samtliga golf-Id ska uppges vid bokning.