Bo i direkt anslutning till banan!

Greenfee 2024

Varmt välkommen till Rättviks Golfklubb som gäst! Greenfeeavgiften gäller för hela dagen = heldagsgreenfee. Priserna varierar efter banans kondition och säsong. Vi använder oss av differentierad greenfee, hög- och lågsäsong, se aktuella priser nedan och/eller i "Min Golf" eller appen "Min Golf Bokning".

Då det just nu förekommer en hel del otillåtet spel på banan, utförs kontroller av tillförordnad klubbvärd. Om spelaren inte betalt rundan i förväg ska betalningen ske till klubbvärd på plats med dubbelgreenfeeavgift antingen kontant eller via Swish.

DIFFERENTIERAD SÄSONG
UTGÅNGSPUNKT
GREENFEE
DALAGREENFEE *
Högsäsong Vecka 24-39 550 kr ordinarie 410 kr
Lågsäsong Vecka 18-23 och 40-44 400 kr 300 kr

Golf runt Siljan - häftet

Innehåller 2, 3, 4 eller 5 dagars greenfee

från 850 kr

Läs mer här

Golfamore** (fd Golfhäftet)

Spela till halv greenfee på ordinarie pris

275 kr

OBS! Gäller endast vardagar och inte vecka 27, 28, 29 och 30

Pay & Play***

Alla dagar

650 kr

För spel krävs minst en spelare i bollen med hcp 36 eller lägre

GREENFEERABATTER

JUNIOR
Junior spelar för 50% av gällande seniorgreenfee. Dalajunior med träningskort (gäller vardagar) spelar för 20 kr.

9-HÅLSGREENFEE
40% rabatt av gällande greenfee

GOLFAMORE (FD GOLFHÄFTET) (gäller ej vid tävling)
Du har rätt att spela en gång till halv greenfee. Erbjudandet gäller på ordinarie greenfee och kan ej kombineras med andra erbjudanden/rabatter. Kortet är personligt och gäller endast för innehavaren. OBS! Gäller endast vardagar och inte vecka 27, 28, 29 och 30.

GÄST TILL MEDLEM
Gäst(er) till medlem i Rättviks GK betalar Dalagreenfee. Gäller upp till tre gäster/medlem i samma starttid.

GREENFEESAMARBETEN MED ANDRA GOLFKLUBBAR (rabatten gäller endast fullvärdiga medlemmar och inte vid tävling)

Dalagreenfee: 25 % rabatt på gällande greenfee.

Golf runt Siljan: Leksands GK, Mora GK, Tällbergsbyarnas GK, Furudals Bruks GK och Solön GK spelar för 200 kr alla veckans dagar hela säsongen från kl. 13.00.

Högbo Golfklubb: 50% rabatt på ordinarie greenfee vardagar samt helgdagar efter kl. 14.00 = 275 kr

Hofors Golfklubb: 50% rabatt på ordinarie greenfee vardagar = 275 kr.

Gävle Golfklubb: 50% rabatt på ordinarie greenfee vardagar = 275 kr

Övrigt

TÄVLINGSGREENFEE
Tävlingsgreenfee är normalt för gästande spelare 250 kr/spelare, vid nationella- och opentävlingar samt Rättviksveckan kan andra avgifter förekomma.

PAY & PLAY
*** Gäller för spelare som saknar medlemskap i en golfklubb. För spel krävs minst en spelare i bollen med hcp 36 eller lägre.

VI TAR EMOT FÖLJANDE GREENFEECHECKAR:
– Svenska Golfförbundets greenfeecheckar
– Svenska Golfkuponger
– More Golf (SGF)
– Golfpresentkortet (SGF)
– Greatdays (I samarbete med SGF)

HUND
Det är tillåtet att ta med hunden på banan vid träningsspel (ej tävling), hunden måste vara kopplad.

KLUBBENS REGLER FÖR OTILLÅTET SPEL PÅ BANAN
Gästspelare ska alltid betala greefee före rundan och kunna uppvisa kvitto. Om spelaren inte betalt rundan i förväg ska betalningen ske till klubbvärd på plats med dubbelgreenfeeavgift antingen kontant eller via Swish.

Reservation för eventuella pris- & datumjusteringar

Golfbil>>